I februar 2015 kjøpte WindowMasters nåværende CEO og eier, Erik Boyter, opp samtlige aksjer i virksomheten, som tidligere hørte inn under VKR Holding.
Oppkjøpet sendte WindowMaster ut på en reise der nye ambisjoner og mål raskt ble forankret i selskapet. Som et resultat av eierskiftet og ledelsesstilen har WindowMaster de siste par årene vært gjennom en signifikant omlegging på samtlige nivåer i virksomheten. Det har resultert i en ny identitet som innkapsler essensen av hva WindowMaster ønsker å oppnå: å sørge for frisk luft til alle mennesker på en måte som komplementerer vår grønne tilnærming til miljøet og forbruket av miljøets ressurser. Vi tror simpelthen at frisk luft gir friske mennesker, noe som har avledet vår globale grunnregel: Fresh Air. Fresh People.
Fresh Air. Fresh People. er utslaget av en lang prosess som har involvert ledelsen, medarbeidere og eksterne eksperter, som sammen har analysert hvordan WindowMaster blir oppfattet av markedet, hvilke verdier som forbindes med virksomheten, og hvor godt vi skiller oss ut. Basert på analysen ble Fresh Air. Fresh People. formulert. Det er en ny identitet som strømlinjeformer vårt omdømme med det vi ønsker å oppnå. Vårt nye ’brand’ inklusiv vår nye visuelle identitet, er en mer agil versjon av sitt tidligere jeg. Agiliteten avspeiler tydelig vår ambisjon om å skape vekst og investere i forskning og innovasjon, for fortsatt å kunne bære ledertrøyen innenfor cleantech og bærekraftig, naturlig ventilasjonsteknologi. Den agile profilen gir også ekstra plass og ressurser til å trekke inn sosiale og miljømessige hensyn i våre forretningsaktiviteter samt investeringer som styrker vårt samfunnsansvar.
Fresh Air. Fresh People. er basert på den oppfatningen at frisk luft er noe alle menn, kvinner og barn kan forstå. Det er en innebygd mekanisme i den menneskelige kroppen, og det å gå ut eller åpne et vindu for å trekke litt frisk luft, vil automatisk generere positive følelser og lede tankene til redusert hodepine, rene lunger og forbedret konsentrasjon. Slike effekter støttes også av forskning. Hvis vi arbeider med frisk luft som et løfte til våre omgivelser, vil vår forretning også være forståelig for våre interessenter.
I WindowMaster anerkjenner vi at hvert marked gir anledning til unike utfordringer og muligheter. Men til tross for forskjellige oppfatninger på tvers av landegrensene er det et faktum at intelligent, naturlig ventilasjon gradvis har utviklet seg til å være et viktig aspekt i bygninger verden over. Hos WindowMaster ønsker vi å arbeide videre med denne utviklingen for å sikre vekst og levere løsninger som fremmer et sunt og bærekraftig samfunn, miljø og økonomi, som vi mener er grunnleggende for langsiktig verdiskaping.